nedelja, 9. marec 2008

Spet nazaj


Čaksi, olstarke, konverske ... Vsi smo jih švedrali, nekateri v več barvah z različnimi vezalkami, jih porisali in popisali nekje v devetdesetih in nato z bulerji vred fliknili v omaro, od koder so v kratkem času poleteli v smeti. Bojda so hudičevo smrdeli. Sama sem bila ponosna lastnica 10 parov, ja kot vedno sem morala pretiravati, in seveda vsakega posebej ponosila do lukenj v podplatu. Najraje sem imela rdeče in najmanj čisto črne. Izkušnje so me naučile, da se jih NIKOLI ne nosi na boso nogo, ker se osmradijo kot sto vragov. Tudi za po dežju niso, ker ko se enkrat zmočijo, postanejo nenosljivo trdi.

Supergice datirajo v leto 1917, ko jih je Converse proizvedel z željo po osvojitivi košarkarskega trga. Sprva so bili čeveljci nekoliko prezrti, toda za njih se je močno zagrel košarkaš Chuck Taylor in se Conversu ponudil kot njihov ultimate trgovec. Šefom je predlagal nekaj sprememb, jih okičil s svojim imenom na okroglem žigu, ki se ponavadi nahaja na notranji strani čaksov in voila, čeveljci so šli kot za med. Supergice so nato počasi spreminjali, jim odvzemali in dodajali sloje blaga, črte, plasti gume, nekje okrog leta 1966 pa so jih na željo fanov različnih košarkarskih ekip, ki pač niso želeli nositi zelenih čeveljcev in navijati za vijolični team, ponudili tudi v različnih barvah in ne več samo v beli in črni.

In čaksi so osvojili svet in različne subkulture. Tako so krasili tačke Rockabillijev, punck rock sceno 70 - 80etih, bili hudo popularno obuvalo Ramonsov, v 90etih patili v Seattlu in se zibali v ritmu grunge glasbe, danes pa jih na noge radi nataknejo emo people in nekoliko bolj mladi, manj jezni in poskakujoči privrženci bolj vesele verzije punk rocka. Zanimivo je, da z njimi poplesujejo tudi hip-hoperji, ki so se jih dolgo, dolgo otepali, dovoljeni pa so tudi v metalski ustavi.

Čakse modne smernice vlečejo iz in tlačijo v omaro izmenično že zadnjih 10 let, toda prodajne police so začeli resno zasedati, od grunge-a dalje, šele zadnja 3 leta, Vogue pa je manekenkam z njimi okrasil nogice šele letos.

Skratka čaksi so spet IN in seveda welcome na mojih nogah. Črni seveda.

5 komentarjev:

Petra pravi ...

Čaksi so čist predragi...

Lenčula pravi ...

Draž tut, balerinke tut, freye boots tut, Max&Co kavbojke tut pa se gladko požvižgam na to. Nekatere stvari enostavno morajo bit v omari. :)

Čaki, čaki kaj nisi rekla, da en par čaksov še maš?

Anonimni pravi ...

jz jih mam tud, juhuhu, sam so tko lepo natrgani, da bojo v omari kar ostal, če ni bla kakšna konkretna čistka vmes v hiši ;)

Petra pravi ...

Ja, sem našla ene, ki so še dokaj celi. Ampak fora teh dragih cunj je v tem, da neki časa zdržijo, npr. Max&co. kavbojke ali pa tiste uber drage balerinke, čaksi pa so v bistvu še kar zanič. Drugače pa tudi mene mika, da bi si ene nabavila, tiste tvidaste se mi zdijo blazno kulske...

Lenčula pravi ...

@Muki: Mukojzel, a veš,da si nikoli ne bi mislila, da si ti nosila čakse. Tko čist zares. Ja kulsko pol pa po omari pobrskat pa na tačke dat.

@Petra:Max&Co kavbojke so se raztegnile in me opomnile zakaj sem enkrat pred leti nehala kupovat jeanse pri njih.Kar se tiče čaksov in kvalitete se totalno strinjam. Twidaste praviš hmmmm ... noup.