sreda, 19. december 2007

Papanov božič


Ta post posvečam svojemu dedku. Ne, moj dedek ni mrtev, dedku so se samo umirile misli. Utrujene so postajale že lep čas, letos pa je z njimi odtaval nekam, kjer je najverjetneje zelo veselo, ker je dedi ves čas dobre volje.

Lansko leto ob tem času sem bila nanj najverjetneje zelo jezna, zame je bil razvajen in nesramen egoist in seveda je bilo podobno tudi leto pred tem in leto pred tem in leto pred tem.

Naš božič, kot ga prvič lahko vidim šele danes, se je vsa leta namreč tako ali drugače vrtel okrog dedka. Papana. Vse ženske moje družine bi sedaj odvrnile, da tako pomembnega mesta pa le ni imel, a ker je ta blog moj, me bo tokrat nekoliko težje preglasiti.

Morda do letos nikoli nihče zares ni opazil, kako smo zaradi papana vsako leto spreminjali vsaj 3x lokacijo božične večerje, ker papanu tu ne bo všeč in jedilnik, ker papa tega ne mara. Naj omenim, da smo za moj rojstni dan vedno spekli dve torti, eno zame, drugo pa za papana, ker papa bananine torte s čokolado ne bo jedel.

Seveda smo poleg vsega džumbusa, naše božiče, takoj zatem, ko smo v 20 minutah zmazali večerjo, ki smo jo planirali 1 teden in spremenili jedilnik vsaj 4x in kuhali 3 dni in pri Kafolih kuhanje ni kar tako, ker je potrebno za v kuhinjo opraviti sprejemca, kar pomeni, da sem jaz vedno pristala pri enostavnejših opravilih, beri lupljenje krompirja in pripravljanje mize, ki so jo potem pripravili ponavadi še enkrat, preživljali v veselju in toplini.

Letos dedija ne bo. Letos ne bo lokacije za papana, jedilnika za papana in torte za papana, kakor letos tudi ne bo potrebno poslušati dedijevih zgodb o zgodovini vsega in takšnih in drugačnih nazorov o svetu in politiki (v političnih nazorih sva se sicer strinjala) ob katerih sem ponavadi izgubljala živce.

Vidim kako bi za mizo, kot vsako leto na koncu večerje, dvignil kozarec in rekel: "Najprej pohvala kuharicam in vesel božič vsem skupaj!"

To je moj prvi božič, ko ne bo nič več po papanovo in prvič namesto jeze, dedija zelo pogrešam, namreč papanov božič je edini božič, ki sem ga do danes poznala.

Ni komentarjev: